Peygamber Sevdalıları Vakfı tarafından "O'nu Oku, O'nu Yaşa" temasıyla düzenlenen Siyer Yarışması, 9 Şubat Pazar günü Türkiye genelinde birçok merkezde gerçekleştirildi.
Vakfın Siyer Yarışması Komisyonu, yarışmanın ardından sorulara gelen öneri ve itirazları karara bağladı.
Komisyondan yapılan açıklamada Siyer Yarışması’na katılan ve gerçekleştirilmesine destek sunanlara teşekkür edildi.
Yarışmanın tamamlandığı ve sorularla ilgili itirazların komisyon maharetiyle değerlendirildiği belirtilen açıklamada, değerlendirme sonucu alınan kararlar şöyle sıralandı.
"4. Kategori A Kitapçığı 6. Soru / B Kitapçığı 5. Soru: Herkes için doğru olarak kabul edilmiştir.
4. Kategori A Kitapçığı 7. Soru / B Kitapçığı 6. Soru: D ve E seçenekleri doğru olarak kabul edilmiştir.
4. Kategori A Kitapçığı 10. Soru / B kitapçığı 18. Soru: Her ne kadar Ehli Suffe, Ashab-ı Suffe gibi kavramlar Suffe’de kalanlar için kullanılsa da yaygın olarak mekâna bile isim oldukları söylenebilir. Doğru cevap A seçeneğidir.
4. Kategori A Kitapçığı 16. Soru / B Kitapçığı 57. Soru: Siyaset ve siyasetin araç olarak kullanılması ile ilgili farklı yorumlar yapılsa da burada esas alınan kitabın ilgili bölümünde geçen ifadelerdir. Kitaptaki net ifadeyle 'İslam, ibadet ve ahlak ilkelerinden ibaret bir din değildir.' Dolayısıyla doğru cevap C seçeneğidir.
4. Kategori A Kitapçığı 17. Soru / B Kitapçığı 31. Soru: 'Sadece Kabe'nin içindeki putları değil Rabbine kavuşmada arada ne kadar engel varsa onları da kırdı' cümlesinde, kırma eylemi putlara dönük bir eylemdir ve kırılan sadece Kabe’nin içindeki taştan putlar değil, Allah ile arada engel olan her şeydir. Dolayısıyla Allah’a kavuşmaya engel olan her şeyin bir anlamda put olduğu söylenebilir. '
'Dünyevi işleri, sonuçlarına bakarak değerlendirmek doğru değildir.' öncülü ise paragraftan çıkarılamaz. Paragrafta bahsedilen işler Allah için yapılan uhrevi boyutlu işlerdir. 'Uhrevi işlerde neticeye bakılmaz' sonucu çıkarılabilir ancak bu dünyevi işler için söylenemez. En azından paragraftan böyle bir bilgi çıkmaz. 'Çalışma yurdundan sonuç beklemedi, hesap yurdunda hasat aramadı.' ifadeleri dünyevi işleri kastetmez.
4. Kategori A Kitapçığı 32. Soru / B Kitapçığı 75. Soru: Verilen üç kuşatmada da Peygamber Efendimiz vardır ve her üçü de en az 15 gün sürmüştür. Yani 15 günün altında süren kuşatma yoktur. Ancak Taif Kalesi’ndekiler Yahudi değildir ve Taif Kalesi kuşatması zaferle sonuçlanmamış ve kaledekiler teslim olmamıştır. Dolayısıyla yalnız 2 ve 4. öncüller söylenebilir. Doğru cevap A seçeneğidir.
4. Kategori A Kitapçığı 33. Soru / B Kitapçığı 73. Soru: Herkes için doğru kabul edilmiştir.
4. Kategori A KitapçığI 45. Soru / B Kitapçığı 1. Soru: 4. öncülde yer alan, 'Vahyin mesajları, peygamberlik dönemine hitap etmiştir.' ifadesi tonlamaya göre 'sadece peygamberlik dönemine hitap etmiştir' şeklinde anlaşılabileceği gibi 'sonraki dönemlerle beraber Peygamberlik dönemine de hitap etmiştir' şeklinde de anlaşılabileceği için A ve E seçeneklerinin her ikisi de doğru kabul edilmiştir.
4. Kategori A Kitapçığı 53. Soru / B Kitapçığı 39. Soru: Çobanlık aynı zamanda hayvancılık kapsamına girer. Efendimizin ticaretle uğraştığı da net bir şekilde geçmektedir. Ancak terzilik kesinlikle yoktur. Kumaş satması bile ticaretle uğraşırken sattığı mallar arasında zikredilmektedir, terzilikle ilgisi yoktur. Doğru cevap C seçeneğidir.
4. Kategori A Kitapçığı 60. Soru / B Kitapçığı 61. Soru: Herkes için doğru kabul edilmiştir.
3. Kategori A Kitapçığı 47. Soru / B Kitapçığı 29. Soru: E seçeneğinde verilen Enes b. Nadr kitapta geçmese bile Sad b. Muaz’ın Uhud’da şehit olmadığı, Beni Kureyza kuşatmasında hayatta olduğu bilgisi kitapta geçmektedir. Tüm eleyici şıkların mutlaka kitapta geçmesi gerekir şeklinde bir zorunluluk yoktur. Önemli olan cevaba ulaştıracak olan doğru bilginin kitapta geçmesidir.
2. Kategori A Kitapçığı 1. Soru / B Kitapçığı 31. Soru: 'Müslümanlara yardımcı olanlar da bu dönemde olumsuz etkilenmişlerdir' öncülüne, boykotun Haşimoğulları ile Muttaliboğullarına karşı yapılmasından ulaşılmalıdır. Çünkü bu iki kabilenin tamamı Müslüman olmadığı halde Efendimiz’i himaye ettikleri için cezalandırılmışlar ve olumsuz etkilenmişlerdir. Dolayısıyla cevap C seçeneğidir.
2. Kategori A KitapçığI 20. Soru / B Kitapçığı 19. Soru: Kitapta Ebu Talib’in, bir uzlaşı yolu önerdiği, Peygamberimizin, müşriklerin tekliflerini kabul etmesi gerektiğini söylediğine dair bir ibare yoktur. Dolayısıyla cevap D seçeneğidir.
2. Kategori A Kitapçığı 50. Soru / B Kitapçığı 60. Soru: İtirazlar genellikle sorunun yeterince anlaşılamamasından kaynaklanmaktadır. Soruda, hatalı eşleştirilen ile boşluğa gelmesi gereken ayrı ayrı sorulmuştur. Hatalı eşleştirilen 4. öncüldür. Yani Tebük Seferi’nin Hicri 8. yıl ile eşleştirilmesi yanlış olmuştur. Burada doğrusu istenmemiş, sadece hatalı eşleştirme IV. eşleştirmedir. V. Öncülde verilen Veda Haccı’nın ise eşleştirmesi boş bırakılmış, oraya gelmesi gereken yıl sorulmuş ki o da Hicret’in 10. yılıdır. Dolayısıyla doğru cevap D seçeneğidir.
1. Kategori A Kitapçığı 36. soru / B Kitapçığı 42. Soru: Herkes için doğru kabul edilmiştir." (İLKHA)